Sarah's

Yotjabba!

Trött och bitter.

Kategori: Allmänt

Jag är trött. Trött, trött, trött.
Varför då, kan man ju då kanske undra?
Då ska jag tala om att det är för att jag har sovit katastrofalt dåligt i exakt en veckas tid nu.

Den här tröttheten är inte nyttig. Då menar jag kanske inte nödvändigtvis för mig själv - utan för de stackarna som tvingas stå ut med mig. Dvs. Kamrater, kollegor och Nisse.
Jag kan härmed dementera att jag är en tvättäkta surkärring med kraftiga humörsvängingar, men andra ord en bitter klimakteriekossa.
SÅ, för att få utlopp för denna bitterhet kommer jag nu skriva en punktlista på vad som irriterar mig just nu, och vad man kan göra för att förhindra att vara dum i huvudet.

Känsliga läsare varnas.


  • 30-åriga 37-barnsmorsor som beter sig som 15-åriga bondluder (Bond som i en bonde flera bönder, alltså inte James Bond). Åtgärd: Skicka ungarna till de 35 olika farsorna, låt ögonbrynen växa ut och börja fundera på vart det gick fel. Gå tillbaka dit - gör om.. gör rätt.
  • Psyksjuka människor med dubbelmoral. T.ex. kommenterade jag en bruds tatuering på facebook för ett tag sen (skrev att det var lite dumt att gadda sin snubbes namn när man vart ihop i 20 minuter). Hon blev sne - fine.. Jag fattar det, hon är ju såklart nöjd och glad över sin tatuering och vill inte höra att det var puckat..) Men folk som sitter och kommenterar efteåt "Men assaaahh, alla får ju göra som dom vill, alla ni som inte fattar det är ju helt dumma i huvudet, onödigt att skriva sånt" Men STOPP och BELÄGG era mongolider. Om man får göra som man vill, varför ber du mig då hålla mina åsikter för mig själv? Åtgärd: Börja om grundskolan igen. Det är ungefär på den nivån din intelligens sträcker sig.
  • HIPSTERS!!!!!!! NI ÄR DE MEST MAINSTREAMA MÄNNISKORNA PÅ JORDEN TROTS ATT NI ANSTRÄNGER ER TILL DÖDS FÖR ATT INTE VARA DET!!!! PLUS ATT NI ÄR KONSTIGA OCH JAG ÄR RÄDD FÖR ER!!!!! Åtgärd: Köp senaste Rihannaskivan och shoppa loss på H&M alternativt använd skokräm som tandkräm. DET MINA VÄNNER ÄR MINDRE MAINSTREAM ÄN DET NI SYSSLAR MED.

Så. Egentligen skulle listan kunna göras lång, men jag är för trött alltså..

Förväntar mig att jag är ca 36 personer facebookvänsfattigare imorgon. Det bääästa är att det inte rör mig i ryggen. Ni är retard.

KOMMENTARER:

  • Lina säger:
    2012-05-15 | 22:24:50
    Bloggadress: http://www.uppsalamagazine.se/gammalfjortis

    Du är grym. Grym som i grymt skön och jag håller med dig till fullo. Men du, hipsters? Jag är bonde, dock inte 37 år men jag trodde set var en slags Trosa.



    Förklara?!

  • Michal Zapasnik säger:
    2012-05-16 | 08:52:35

    Hejsan,



    Jag är också en bitter polack och jag känner frid i ditt inlägg. Jag kommer till Stockholm den 24 Maj, en torsdag. Ska vi ta torsdagen och vara lite bittra i lag? Vi kan sitta på stan och kommentera människor på ett bittert vid, sedan kan vi dricka bittert kaffe. Vad säger hon om det?



    Hej då. Hälsa karln. Jag har hans tshirt, tar med den, maybe.

Kommentera inlägget här: