Sarah's

Yotjabba!

Bloggtorka.

Kategori: Allmänt

Ofta öppnar jag upp bloggen för att skriva ett inlägg, men så sitter jag bara och stirrar på skärmen tills jag tillslut erkänner mig besegrad av min fantasilöshet (är det ens ett ord?).
 
När jag bodde på irland bloggade jag mycket om vad jag gjorde och vad jag skulle göra. Astråkigt om jag får säga det själv. Mina skruvade tankar är mycket roligare att skriva om, förmodligen även roligare att läsa för de 12 stycken som brukar läsa sarahpulvermos.

Nu sitter jag här igen, denna gång har jag lyckats få ner ett par rader - men kreativiteten är fortfarande lika obefintlig som en blodig biff i en vegansk diet.

Detta är inte hållbart, och därför tvingar jag nu fram en gnutta fantasi.
Resultat? Jag kallar det "Olika typer av helpdeskanvändare".
 
1. Medelålderskvinnan - Ofta väldigt arrogant och en aning vresig. Vill hellre tala med en manlig helpdeskagent, för denna kvinna lever kvar i forntiden och tror att kvinnor inte kan göra annat än att baka bröd och stryka pressveck på makens kostymbralla.
 
2. Norrlänningen - Trevliga, avslappnade människor som gärna väntar två timmar på att få en skrivare installerad, då det egentligen inte bör ta mer än två minuter. Gillar kallprat.
 
3. Ungjäntan - Denna tjej heter ofta Malin eller Isabella. Tacksam för allt, då hon är ny i arbetslivet och ännu inte hunnit sätta någon standard.
 
4. Göteborgaren - Väldigt tydlig och rätt fram. Man...förstår...precis...vad...användaren...vill... Han...arrrrtikulerar...och...förklarar...problemet...in...i...minsta...detalj. Fördel: Man vet vad användaren vill. Nackdel: Samtalet tar...aldrig...SLUUUUT!!!!
 
5. Den vitsige ungkarlen - Tjo och tjim och skoj och trams. Men kan även bli väldigt stingslig om han inte får hjälp på en gång.

 
 
 
Varsågod. Här får ni en glimt av mitt liv. Feel the envyyyyy!
   

KOMMENTARER:

  • David säger:
    2012-07-11 | 16:04:01

    Känner igen alla de här typerna. Föredrar Norrlänningen och avskyr Medelålderstanten.

Kommentera inlägget här: