Sarah's

Yotjabba!

En yatzyspelares bekännelser.

Kategori: Allmänt

Jag är sjuk.. Det är ingenting som syns på utsidan. Men på insidan ligger sjukdomen och pyr. Likt Eyjafjallajökull har det blossat upp under en lång tid och nu går det ej att hålla tillbaka längre. JAG ÄR YATZYBEROENDE. Där har ni det gott folk. Erkännandet med stort E.

Det började oskyldigt med ett parti yatzy efter jobbet då och då. Det framgick ganska omgående att jag inte var så bra - turen var inte på min sida så att säga. Vi spelade ett parti, fem partier, TIO partier utan en enda vinst från min sida. Jag gick ner mig i Yatzyträsket djupare och djupare. Det blev allt svårare att ta mig ur. "En vinst är allt jag behöver" for tankarna runt i mitt uppgivna huvud. På tjugonde försöket gick det vägen, jag fick min efterlängtade vinst. Nu tänkte jag att suget, lockelsen...BEGÄRET efter yatzy nog skulle försvinna. Men ACK så fel jag hade. Jag hade nu fått blodad tand. Mycket vill ha mer som man brukar säga.

Att vinna i Yatzy har nu blivit min drog.
Jag talar för mig själv och mina medberoende.
Men jag vet att detta är ett mycket känsligt ämne och tänker därför inte nämna några namn *julia, nils, petra, micke, sebastian*
Det jag vill få ut av detta blogginlägg är förståelse. Förståelse för att jag besitter speldjävulen. Jag behöver erat stöd innan det går riktigt illa för mig. Det har gått så långt nu att vi börjat föra statistik över vårat spelande. Vad kommer hända härnäst?? Kommer vi börja spela om pengar? Kommer vi ta ledigt från jobbet för att spela yatzy?
Jag behöver svar!!!!!!!!!!!!!!!!!



Update: Micke har Yatzyhighscore med 327 p.

KOMMENTARER:

  • Anonym polack säger:
    2012-01-11 | 15:19:10

    I cry and I cry, your story has touched me. I just ask of you, please, tell me who has the best score of all time?



    I thank you.

  • anonym säger:
    2012-01-12 | 00:24:19

    Var sugen på att se på film. Hittade dock ingen om yatzy så det fick vara.



    Jag behöver helt enkelt min fix.

  • Jensku säger:
    2012-02-08 | 12:37:27
    Bloggadress: http://tindla.info

    hahahahahaa! du är så härlig fina sarah! puss på dej!

Kommentera inlägget här: