Sarah's

Yotjabba!

Inskränkta bönder!

Kategori: Allmänt

Idag har jag varit gladchey_89, fram till för tio minuter sen.
Egentligen borde jag inte bry mig, men en statusuppdatering jag precis såg på facebook retar mig något enormt.
Ska inte säga vems statusuppdatering det var, eller vad det stod - men det är en sån där tvättäkta "jag ser inte längre än till kommunskylten-kommentar".
Är det inte så att många av dessa småkommunsmänniskorna är fruktansvärt inskränkta, trångsynta, enkelspåriga och vissa av dom rent av idiotiska?
Jag har så länge jag kan komma ihåg haft vänner ifrån olika kulturer, från olika religioner och med olika hudfärger, inte för att tala om att min egen mor är invandrare från Polen.
Jag vet inte - har detta påverkat mig och min person negativt?
Har jag blivit kriminell?
Har jag börjat knarka?
Har jag blivit en sämre människa? 
Jag skulle vilja hävde motsatsen!
Tänk vilket utbyte det finns att få av människor ifrån andra kulturer!
Tänk vad mycket intressanta, roliga, välutbildade människor jag stött på under mina 22 jordsnurrar (ååh, vad jag älskar det uttrycket).
Tänk vad många spännande, glada, sorgliga och fantastiska historier jag fått höra av människor från hela världen.
Tänk vad mitt sinne är öppet i jämförelse med dessa människor.
Tänk vad jag har lättare att hantera nytt folk i jäförelse med dem, och då det i sin tur kommer kunna ta mig längre än ålandsbåten här i livet.
Tänk vad mycket gladare jag är än er, som slipper störa mig på att jag fick en persisk tandläkare eller att jag fick ursäkta mig och fråga taxichauffören vad han sa en extra gång.
Vi blev satta till samma planet, under olika förutsättningar. Det bästa vi kan göra är att ta hand om varandra, respektera varandra och HÖR OCH HÄPNA GOTT FOLK - sträcka ut en hjälpande hand mellanåt, trots att handen du får tillbaka i din kanske är av en annan färg.

//Så det så!
? Har jag börjat knarka? Har jag blivit en sämre människa?
Jag skulle vilja hävde motsatsen! Vilket utbyte det finns att få av människor ifrån andra kulturer! Tänk vad mycket intressanta, roliga, välutbildade människor jag träffat på under mina 22 jordsnurrar (ååh, vad jag älskar det uttrycket). Tänk vad många spännande, glada, sorgliga och fantastiska historier jag fått höra av människor från hela världen.
Tänk vad mitt sinne är öppet i jämförelse med dessa människor. Tänk vad jag har lättare att hantera nytt folk i jäförelse med er. Tänk vad mycket gladare jag är än er, som slipper störa mig på att jag fick en persisk tandläkare eller att jag fick ursäkta mig och fråga taxichauffören vad han sa en extra gång.
Vi blev satta till samma planet, under olika förutsättningar. Det bästa vi kan göra är att ta hand om varandra, respektera varandra och HÖR OCH HÄPNA GOTT FOLK - sträcka ut en hjälpande hand mellanåt, trots att handen du får i din kanske är av en annan färg.

KOMMENTARER:

  • Isabella szerafia säger:
    2012-02-21 | 17:10:00
    Bloggadress: http://szerafia.blogg.se/

    Ändå tittade du, Fröken Paavilainen. Och sedan gjorde du den ansträngningen att kommentera också. Gulligt! :)

  • Isabella szerafia säger:
    2012-02-21 | 17:22:25
    Bloggadress: http://szerafia.blogg.se/

    Jaså, du är en sån där tjej som aldrig riktigt ger vettiga svar, utan alltid frågar med en smått irriterande följdfråga.. :) Finner du det befriande att lägga en spydig kommentar, så tycker jag synd om dig som inte mognat mer än så!

    Men men, jag personligen får inte ut någonting av sånt här trams, då jag växt ifrån det!

    Så du får ha en fortsatt bra dag! :) Puss!

  • Isabella szerafia säger:
    2012-02-21 | 19:32:15
    Bloggadress: http://szerafia.blogg.se/

    Du har absolut all rätt till att tycka och tänka som du vill, har inte påstått någonting annat.

    Dock lät du otroligt spydig i dina kommentarer i ditt försök till att vara lustig. But it's cool, jag är inte den som är den!

Kommentera inlägget här: