Sarah's

Yotjabba!

Sarah goes fosterland!

Kategori: Allmänt

Idag är det måndag, men inte vilken måndag som helst - utan min sista måndag som invandrare på Irland.
Efter 10 månader är det "äntligen" dags att återse falukorvarnas, barrskogarnas och Kalle Anka på julaftons rike. Närmare bestämt Sverige.

Lite kort info för er som exploderar av nyfikenhet:
- Flyger hem på fredag den 6:e April
- Börjar jobba för IT-resurs i Stockholm den 10:e April
- Flyttar till Hufvudstaden asap (internationellt att använda asap)

Bara för att punktlistor är BÄST kommer här en lista på allt jag kommer sakna här på den gröna ön.
- Mina kanonkula vänner, dom är allihopa helt fantastiska (Läs: halvgalna) och de kommer var och en ligga mig varm om hjärtat så länge det knackar, dvs. ca. 45 minuter till om man får tro Julia.
- Dublin. Wonderbaum stad med ett spektakulärt uteliv. Hade jag vart grek hade det fått fem av fem "OOOPAAAA's".
- Irländska uttyck. Finns inget bättre. "What's the ståååååry?" "What's the craic?" "Thanks a mill" "That's GRAAAAAND". Nixpix, nu är det avgjort - blir till att ge mig ut och spela in dessa puckat najsa uttryck.

- PENNEY'S. <3 <3 <3 <3 <3 <3
Kan inte låta bli. Ännu en lista förstås. Denna gång på saker jag INTE kommer sakna.
- Vädret. För att summera det irländska vädet. +9 grader, regn. 24-7-365
- Spyorna. TILL ALLA DESSA FÖRBANNADE SPYOR SÄGER JAG NU MED GLÄDJE: So long, adios, ciao, tack och hej, auf wiedersehn och GOD BAJS!
- Maten. Nu har jag fått nog av pommes till ALLT, den knasiga korven och puddingen. Tacka vettja köttbullar och kaviar.

Nu orkar jag inte mer.
Ses snart, och till er andra,
Hejdå <3 Ni är bäst.
Kommentera inlägget här: